tisdag 10 augusti 2010

Man frågar sig varför?

Marika var nu starkt av den åsikten att jag skall börja blogga, och en lydig man som jag är gör jag ju förstås som hon säger. Varför skall jag blogga? Så att du får "vuodattaa" var hennes svar. Kanske det inte är sån dum idé. För tillfället fylls mitt liv dels av skönt hemmaliv med vår 4 månader gamla Alva och dels av mitt doktorandprojekt som jag påbörjade i februari detta år. Tid till annat finns, men s.k. egen tid är inte längre en lika självklar benefit som förr. Det är väldigt motstridiga tankar man har nuförtiden. Att vara hemma med Alva är fantastiskt och att vara på "jobb" är också väldigt intressant. Har inte riktigt klarat av att skilja åt dessa saker ännu dock. När jag är på jobb vill en del av mig vara hemma och när jag är hemma vill en del av mig vara på jobb. Detta är distraherande med tanke på både arbetsframgång och pappaframgång...Kanske jag behöver blogga då, som en komplementär uttryckskanal för min distraherade hjärna...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar