tisdag 17 augusti 2010

Om att luncha eller inte luncha

För tillfället är det så folktomt på BioCity att man blir riktigt förvånad när man ser nån komma emot i korridoren. Det tråkigaste är ju att det finns ett väldigt begränsat utbud av potentiella lunchsällskapare. Det i sin tur skapar frågan om att måste man luncha överhuvudtaget? Hatar att gå ensam till PharmaCity, ICT eller SnackCity och äta deras soppor. Det går helt bra om man har sällskap, det gör maten ätbar och t.o.m. god nu och då. Men att dra sig dit i all ensamhet, servera sig själv sin korvsoppa och tugga i sig maten utan någon sorts socialt umgänge är det värsta jag vet. Den enda sociala växelverkan man får i SnackCity är, "Pankki vai luotto"? Nej förresten, nu har de ju skaffat en såndär nyare maskin som man väljer själv från, så enda frågan man får nu är "otatko kuitin?" Därav väljer jag att inte gå och luncha överhuvudtaget idag. Under riktigt dystra dagar går jag ner till Tavastgatans Hese, det lättar helst för stunden lite grann...:). På Hese frågar de även om man skall ha ketchup och om man äter direkt eller tar med, det ökar redan den sociala växleverkan till tre meningar då de även frågar "pankki vai luotto?" De bästa dagarna nu under sommaren har varit när Marika och Alva kommit hit och luncha. Då får man i varje fall en uppdatering angående alla nya blöj-inköp "vi" gjort på Huutonetti och så får man ju givetvis fundera riktigt noggrant på frågan om vilken halare Alva skall använda då det blir höst. Den röda med blommor eller den bruna med björnöron...? Förstå mig inte fel, märker att jag är rätt så ironiskt laddad idag, det är bara ett drag hos mig som kommer fram då jag blir riktigt ensam och hungrig. Kan hända att det här är en dyster dag, kan hända att det blir en Kertsi på Hese igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar