fredag 29 oktober 2010

Längtan efter skitblöjan

Trodde aldrig jag skulle kunna tänka så vidrigt, men måste helt enkelt konstatera att jag längtar efter att få byta en skitblöja. En riktigt kladdig, stinkande och exploderad skitblöja är vad jag skulle behöva. Senaste månaden har varit katastrofartad på arbetet vilket har betytt långa dagar och mycket tid ifrån Alva. Sista slutligen är det inte så många timmar per dag som man har för sin familj. Senaste veckan har jag arbetat och bott i Tvärminne och typiskt nog har Alva börjat krypa just den här veckan. Så nu får hon se till att krypa hela veckoslutet för mig, ingen mat och inget sovande förrän pappa är nöjd. Lyckligtvis nog börjar man skönja ljus i ändan av tunneln, det är endast två månader tills min sex veckor långa pappaledighet börjar, wuhuu!!! Sen far vi ut och dåka pojkar, varje natt! Tänk vad finska staten har gjort det bra för oss pappor, vi belönas med hela sex veckors betald ledighet om man en gång lyckas scora på riktigt så att säga. En riktigt hurtig man kan klara sig utan att arbeta överhuvudtaget, det enda som krävs är extremt aktiv nattlig verksamhet. Nåjoo...nu ska jag sluta med det här skitsnacket och börja köra mot Åbo, hoppas där hemma finns en och annan ödelagd blöja som jag får ta hand om.

3 kommentarer:

  1. Ja du Conny! Visst är det härligt att byta skitblöjor och annat. Så, lilla Alva har börjat krypa? Dags att börja gömma farliga saker i hemmet då ;)

    Hälsningar,

    daddy-O @ farsansjuvel.ratata.fi

    Prima annars att du börjat blogga. Hälsa familjen!

    SvaraRadera
  2. Jo nu ska alla eluttag täppas igen och alla skåpdörrar låsas vilket leder till att jag blir rabiat då man står med trettiosju saker i händerna och skall in i roskisskåpet som är låst med nån jävla krånglig plastmekanism som alltid jävlas...Skall köra en hård kampanj mot Marika att vi skall försöka hålla dehär "säkerhetsmojängerna" på en låg nivå i vårt hus.

    Sköt om er!

    H.

    Algpappan :)

    SvaraRadera
  3. Japp. Säkerhetsmojänger är överskattade :)

    SvaraRadera